WEWNĘTRZNE PROCEDURY NABORU DO SŁUŻBY CYWILNEJ

DECYZJA NR 127/12
KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI W ŁĘCZYCY
z dnia 29.11.2012 roku.

w sprawie wprowadzenia w Komendzie Powiatowej Policji w Łęczycy „Wewnętrznych procedur naboru do służby cywilnej w Komedzie Powiatowej Policji w Łęczycy”

Na podstawie art. 25 ust. 4 pkt 2 lit c w związku z ust. 9 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o służbie cywilnej (Dz. U. z 2008r. nr 227, poz. 1505 z późniejszymi zmianami) oraz Zarządzenia Nr 3 Szefa Służby Cywilnej z dnia 30 maja 2012 roku w sprawie standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej,

postanawiam:

§1

Wprowadzić w Komendzie Powiatowej Policji w Łęczycy „Wewnętrzne procedury naboru do służby cywilnej w KPP w Łęczycy”, stanowiące załącznik do Decyzji.

§2

Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

§3

Traci moc Decyzja nr 1/2012 Komendanta Powiatowego Policji w Łęczycy z dnia 05.01.2012 roku w sprawie organizacji zasad naboru kandydatów na stanowiska pracowników korpusu służby cywilnej, odbywania służby przygotowawczej i egzaminu kończącego służbę przygotowawczą oraz pierwszej oceny w służbie cywilnej.

KOMENDANT POWIATOWY POLICJI W ŁĘCZYCY MŁ.INSP. MGR PAWEŁ KAROLAK

 

Załącznik do Decyzji nr 127 z dnia 29.11.2012 roku
Komendanta Powiatowego Policji w Łęczycy

WEWNĘTRZNE PROCEDURY NABORU DO SŁUŻBY CYWILNEJ W KPP W ŁĘCZYCY

Niniejsze zasady dotyczą procesu naboru pracowników w Komendzie Powiatowej Policji w Łęczycy, zwanego dalej „Urzędem”, na stanowiska w korpusie służby cywilnej, z wyłączeniem wyższych stanowisk w służbie cywilnej.
Niniejsza procedura nie ma zastosowania w przypadku przeniesienia członka korpusu służby cywilnej w trybie przewidzianym ustawą o służbie cywilnej lub zmiany zakresu obowiązków pracownika na właściwe dla innej komórki organizacyjnej - tzw. rekrutacji wewnętrznej.
Proces naboru pracowników w Urzędzie jest organizowany zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505 ze zm.), zwanej dalej „Ustawą” i podstawowymi zasadami prawa pracy, w szczególności dotyczącymi zapewnienia równego traktowania w zatrudnieniu, w tym równego traktowania kobiet i mężczyzn, zakazu dyskryminacji oraz ogólnie stosowanymi zasadami zarządzania zasobami ludzkimi.
Zgodnie z art. 4 Ustawy w służbie cywilnej może być zatrudniona osoba, która:
jest obywatelem polskim (z zastrzeżeniem określonym w art. 5 ustawy o służbie cywilnej),

  1. korzysta z pełni praw publicznych,
  2. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  3. posiada kwalifikacje wymagane na dane stanowisko pracy,
  4. cieszy się nieposzlakowaną opinią.

Każdy obywatel ma prawo do informacji o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej, a nabór do służby cywilnej jest otwarty oraz konkurencyjny.

Dyrektor Urzędu, upowszechniając informację o wolnych stanowiskach pracy, wskazuje za zgodą Szefa Służby Cywilnej, stanowiska o które, poza obywatelami polskimi mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

  1. Nabór do służby cywilnej jest otwarty i konkurencyjny na podstawie złożonego zapotrzebowania na rekrutację. Zapotrzebowanie składa kierownik jednostki/komórki organizacyjnej, w której występuje wolne stanowisko, określając zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy oraz wymagane kwalifikacje, zgodnie z kartą opisu stanowiska pracy.
  2. Specjalista ds. Kadr, Szkolenia i Obsługi Kancelaryjnej KPP w Łęczycy tworzy ogłoszenie o naborze, zgodnie z opisem stanowiska pracy, na które ogłaszany jest nabór.
  3. Komendant Powiatowy Policji w Łęczycy, zwany dalej Komendantem, w drodze decyzji powołuje co najmniej trzyosobową komisję, w skład której wchodzą: kierownik komórki organizacyjnej, w której występuje wolne stanowisko, pracownik Zespołu ds. Kadr, Szkolenia i Obsługi Kancelaryjnej oraz inni pracownicy wyznaczeni przez Komendanta. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie rekrutacji i wybór 5 najlepszych kandydatów na wolne stanowisko pracy, których następnie przedstawia Komendantowi Powiatowemu Policji w Łęczycy celem zatrudnienia wybranego kandydata
  4. Podział zadań w ramach prac Komisji przeprowadzającej nabór ustala Przewodniczący Komisji. W celu zapewnienia bezstronności i przejrzystości naboru członkowie Komisji zobowiązani są do złożenia oświadczenia o zachowaniu bezstronności, a także zachowania w tajemnicy uzyskanych w trakcie naboru informacji o kandydatach.
  5. Pracownik Zespołu ds. Kadr, Szkolenia i Obsługi Kancelaryjnej jest zobowiązany umieścić informacje o wolnych stanowiskach pracy w miejscu powszechnie dostępnym w urzędzie, w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Łęczycy. Dodatkowo pracownik jest zobowiązany dostarczyć ogłoszenie o pracę do Powiatowego Urzędu Pracy w Łęczycy oraz zlecić zamieszczenie ogłoszenia na stronie internetowej Komendy Powiatowej Policji w Łęczycy.
  6. O złożeniu aplikacji w terminie decyduje data wpływu dokumentów do KPP w Łęczycy oraz data stempla pocztowego, w przypadku gdy dokumenty wpłyną pocztą, po wyznaczonym w ogłoszeniu o naborze, terminie. Termin do składania dokumentów, każdorazowo określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni, a dla ogłoszenia o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej – 5 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie KPRM.
  7. Osoby, które decydują się wziąć udział w naborze składają lub przesyłają dokumenty na adres:
  8. Komenda Powiatowa Policji w Łęczycy ul. Ozorkowskie Przedmieście 4, 99-100 Łęczyca.
  9. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być składane tylko w formie pisemnej. Dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w Komendzie Powiatowej Policji w Łęczycy lub za pośrednictwem poczty. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym zweryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym – Dz. U. z 2001 r. Nr 130, poz.1450). Dokumenty rekrutacyjne po zaewidencjonowaniu w sekretariacie Komendanta Powiatowego Policji w Łęczycy są za pisemnym potwierdzeniem odbioru przekazywane Specjaliście Zespołu ds. Kadr, Szkolenia i Obsługi Kancelaryjnej celem ich zaewidencjonowania w odpowiednim rejestrze.
  10. W celu prawidłowego przeprowadzenia naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej w Urzędzie realizowane jest postępowanie kwalifikacyjne z zastosowaniem metod i technik selekcji.
  11. Nabór kandydatów na wolne stanowiska pracy w Urzędzie odbywa się w kolejnych etapach rekrutacji:
    1. Etap I obejmuje weryfikację dokumentów pod względem formalnym w oparciu o kryteria wymienione w ogłoszeniu o naborze. Etap ten pozytywnie przechodzą tylko aplikacje osób, które spełniają określone w ogłoszeniu o naborze warunki formalne (tj. m.in. pod względem wymaganych umiejętności, doświadczenia, wykształcenia), a sama aplikacja zawiera wszystkie wymagane w ogłoszeniu o naborze dokumenty. Aplikacje, które nie będą zawierały dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie na konkretnym stanowisku pracy, na którym ogłoszony jest nabór, będą weryfikowane przez Komisję negatywnie. Wszystkie aplikacje, które przejdą pozytywnie weryfikację w I etapie naboru będą uczestniczyły w II etapie naboru. Aplikacje, które okażą się niekompletne pod względem wymaganej dokumentacji lub w których kandydaci nie będą spełniać wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu zostaną odrzucone. O odrzuceniu aplikacji wszyscy kandydaci zostaną poinformowani listownie, niezwłocznie po zakończeniu naboru.
    2. Etap II obejmuje przeprowadzenie testu weryfikującego wiedzę kandydatów z zakresu wskazanego w ogłoszeniu o pracę. Do II etapu przystępują tylko osoby, których aplikacje przeszły pozytywną weryfikację w I etapie naboru. Test, który będzie weryfikował wiedzę kandydatów, zawiera 20 pytań wielokrotnego wyboru. Za poprawnie wypełniony test można otrzymać maksymalnie 20 punktów (punkty przyznawane są w skali: 1 punkt za pełną i poprawną odpowiedź na pytanie lub 0 punktów za odpowiedź niepoprawną lub niepełną, np. zakreślenie jednej odpowiedzi na pytanie w przypadku gdy dwie odpowiedzi były poprawne). Do III etapu naboru zostają zakwalifikowane tylko te osoby, które zdobyły przynajmniej 50% wszystkich punktów możliwych do uzyskania, czyli 10 pkt. z całości testu. Wszystkie osoby uczestniczące w II etapie naboru, o wynikach testu oraz o ewentualnym zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu, zostają poinformowane w dniu w którym odbył się II etap naboru.
    3. Etap III odbywa się w tym samym dniu, w którym odbył się etap II naboru i obejmuje przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z osobami, które pozytywnie przeszły II etap naboru. Rozmowę kwalifikacyjną, której celem jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem przeprowadza 3-osobowa Komisja. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać: predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków, posiadaną wiedzę ogólną oraz wiedzę merytoryczną, obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata oraz cele zawodowe kandydata.
  12. Po zakończeniu postępowania Komisja przedkłada niezwłocznie Komendantowi Powiatowemu Policji w Łęczycy protokół z przeprowadzonego naboru wraz z kompletem dokumentacji zgromadzonej w czasie jego trwania, a dotyczącej nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów wraz ze wskazaniem kandydatów niepełnosprawnych, jeżeli wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%. Zgodnie z art. 30 ust. 2 Ustawy o Służbie Cywilnej protokół zawiera:
    1. określenie stanowiska pracy, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
    2. liczbę nadesłanych ofert, w tym liczbę ofert nie spełniających wymogów formalnych,
    3. informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
    4. uzasadnienie dokonanego wyboru,skład Komisji przeprowadzającej nabór.
      Dodatkowo w protokole można umieścić: nazwę i adres Urzędu oraz informację o ewentualnej zmianie składu komisji. Ponadto do protokołu musi zostać załączona dokumentacja dot. przeprowadzonego testu, jego wyników oraz indywidualnych wyników kandydatów wraz z treścią przeprowadzonego testu oraz zakresem pytań wykorzystywanych podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
  13. Ostatecznego wyboru kandydata do zatrudnienia na wolne stanowisko pracy dokonuje Komendant Powiatowy Policji w Łęczycy. Jeżeli jednak wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6% oraz w gronie pięciu najlepszych kandydatów znajdzie się osoba niepełnosprawna, pierwszeństwo w zatrudnieniu przysługuje tej osobie.
  14. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze upowszechnia się informację o jego wyniku, umieszczając ją:
    1. w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
    2. w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Łęczycy,
    3. w miejscu powszechnie dostępnym w Komendzie Powiatowej Policji w Łęczycy,
    4. na stronie internetowej Komendy Powiatowej Policji w Łęczycy pod adresem www.leczyca.policja.gov.pl w zakładce „Praca w służbie cywilnej” a następnie „Wyniki przeprowadzonego naboru”.
  15. W informacji o wynikach naboru należy zamieścić:
    1. nazwę i adres jednostki Policji,
    2. określenie stanowiska pracy,
    3. imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
  16. Po przeprowadzonym naborze i ogłoszeniu wyników naboru kandydaci biorący udział w naborze mają możliwość wglądu do dokumentów zawierających ich indywidualne wyniki. Kandydaci, którzy chcieliby skorzystać z przysługującego im prawa wglądu do w/w dokumentów muszą w ciągu 1 miesiąca od daty ogłoszenia wyników złożyć do Komendanta Powiatowego Policji w Łęczycy podanie o możliwość udostępnienia takich dokumentów.
  17. Po przeprowadzonym naborze i ogłoszeniu wyników naboru kandydaci biorący udział w naborze mają możliwość odbioru złożonych dokumentów aplikacyjnych. Oferty kandydatów, którzy nie zażądali zwrotu dokumentów złożonych w związku z naborem są niszczone po zakończeniu procedury naboru, nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobami wybranymi w danym naborze.
  18. Jeżeli w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska pracy, Komendant Powiatowy Policji w Łęczycy może zatrudnić na tym samym stanowisku inną osobę spośród kandydatów wymienionych w Protokole tego naboru.
  19. Komendant zawiera umowę o pracę z wybranym przez siebie kandydatem, zgodnie z wytycznymi zawartymi w ust. 13.
  20. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę w służbie cywilnej, umowę o pracę zawiera się na czas określony 12 miesięcy z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

ZATWIERDZAM
KOMENDANT POWIATOWY POLICJI W ŁĘCZYCY
MŁ. INSP. MGR PAWEŁ KAROLAK

 

Załącznik do Decyzji nr 127/12 z dnia 29.11.2012 r. Komendanta Powiatowego Policji w Łęczycy

ANEKS DO WEWNĘTRZNYCH PROCEDUR NABORU DO SŁUŻBY CYWILNEJ W KPP W ŁĘCZYCY

Do wprowadzonych Decyzją nr 127/12 Komendanta Powiatowego Policji w Łęczycy z dnia 29-11-2012 r. Wewnętrznych procedur naboru do służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Łęczycy do pkt 11 dodano lit. d w brzmieniu:

„W przypadku wyłonienia podczas I Etapu naboru nie więcej niż 5 kandydatów pomijany zostaje Etap II – test wiedzy, a wszyscy kandydaci spełniający wymogi formalne, przechodzą do Etapu III jakim jest rozmowa kwalifikacyjna.

Aneks do Wewnętrznych procedur naboru do służby cywilnej w KPP w Łęczycy wchodzi w życie z dniem podpisania.

KOMENDANT POWIATOWY POLICJI W ŁĘCZYCY
podinsp. Zbigniew Gruszczyński

Powrót na górę strony