„Bezpieczna droga do szkoły” = Zero tolerancji dla piratów drogowych
W ramach akcji „Bezpieczna droga do szkoły” policjanci z łęczyckiej komendy czuwają nad bezpieczeństwem uczniów, którzy po wakacyjnej przerwie wrócili do szkół. Pod lupą mundurowych są drogi, a zwłaszcza przejścia dla pieszych w rejonie tych placówek. Przekonał się o tym kierowca, którego szaleńczą jazdę przerwali policjanci. 3 tysiące mandatu, 13 punktów i utrata prawa jazdy to konsekwencje zlekceważenia ograniczeń przez pirata drogowego.
Wraz z powrotem uczniów do szkół policjanci z Łęczycy rozpoczęli coroczną akcję „Bezpieczna droga do szkoły”. Szczególnym nadzorem objęte są ciągi komunikacyjne w rejonie placówek, gdzie z uwagi na wzmożony ruch występuje duże zagrożenie zdarzeniami drogowymi. Mundurowi szczególną uwagę zwracają na podstawowe zasady prawidłowego poruszania się po drogach, głównie przechodzenia przez jezdnię, ale także na prawidłowe zatrzymywanie pojazdów, tak aby nie ograniczały widoczności dla innych użytkowników. Bezkarni nie pozostają kierowcy, którzy nie zważają na ograniczenia prędkości. 3 września 2024 roku surowe konsekwencje nieodpowiedzialnego zachowania spotkały 25-letniego kierowcę osobówki. W miejscowości Chorki w rejonie przejścia dla pieszych przy szkole jego szaleńczą jazdę przerwali policjanci ruchu drogowego. Powodem kontroli było przekroczenie prędkości o 51 km/h więcej niż dozwolona w obszarze zabudowanym. Pirat drogowy, który popełni to wykroczenie dwukrotnie w ciągu dwóch lat został ukarany podwójną kwotą mandatu. 3 tysiące złotych, 13 punktów karnych i utrata prawa jazdy na trzy miesiące to surowe konsekwencje zlekceważenia ograniczeń.
Apelujemy do kierujących, aby przestrzegali dozwolonych limitów prędkości, a także zwalniali w miejscach, gdzie przepisy i zdrowy rozsądek wymagają zachowania szczególnej ostrożności. Teraz kiedy dzieci i młodzież powróciły do szkół, taka wzmożona czujność jest niezbędna w tych rejonach. Zróbmy wszystko, aby droga do szkoły była bezpieczna.
aspirant sztabowy Mariusz Kowalski